tisdag, mars 15

solen skiner, glada miner !

samtidigt som jag sitter och dampar på min mobil som är helt knas, skärmsläckaren går inte att "släcka" och touchen fungerar inte, fast jag har stängt av och tagit ur batteriet minst 1000000 gånger, så ska jag försöka skriva ett litet inlägg här. men nu till saken! 

idag har jag tillbringat hela dagen i uppsala konsert och kongress, även kallat musikens hus. som jag tidigare nämnt har vi haft olika klimatrollspel på geografin och nu hade vi den "stora avslutningen". olika klasser från uppsalas alla skolor kom och representerade ett land och sen skulle vi diskutera fram ett avtal om hur man kan göra klimatet bättre. hur vi i-länder ska hjälpa till att överföra modern teknik till u-länderna så att de gör rätt från början osv. 

men det var iallafall en mycket trevlig dag och solen sken! och idag vid min busshållsplats la jag även märke till att nästan all snö har smält! och den  snöhögen var typ 4 dm hög för nån vecka sen ? :o eller aa det är kanske två dm kvar på vissa ställen men ändå.. (a)

här kommer lite bilder från dagen. jag snodde dom av jennifer ;)

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar